Det eksisterer nesten 1.5 MILLIARDER nettsider på global basis, og dette antallet vokser daglig. Det er med andre ord en jungel av nettsider å forville seg inn i, og på det stadig voksende internettet er det vanskelig å skille seg ut i mengden og å tiltrekke seg besøkende.

Hvordan sikre flere besøkende

Det spiller ingen rolle om du kan tilby de beste tjenestene eller produktene på markedet – uten besøkende er nettsiden din uten noen nytteverdi. Du trenger heldigvis ikke generere besøkende fra alle verdens hjørner, men du trenger nok trafikk til å opprettholde og til å sikre veksten til bedriften din. Mens høy trafikk i seg selv er fint, er det faktisk mer lønnsomt med besøkende som er interessert i produktene og varene du tilbyr. Da gjenstår det store spørsmålet: hvordan drive relevant trafikk til nettsiden din?

  • Markedsfør – Det finnes mange måter du kan gjøre dette på. Betalte søk, annonsering på sosiale medier og grafiske annonser er alle gode måter å drive trafikk, bygge merkevaren din på og få nettstedet ditt kjent blant folk. Hver kanal har sine fordeler og ulemper, så hvis du ikke er kjent med disse er det viktig å konsultere eksperter innenfor feltet.
  • Utvikle en strategi for sosiale medier – Bruk sosiale medier til å fremme innhold på nettstedet ditt. Facebook, Instagram og LinkedIn er noen av plattformene for deling som kan drive trafikk – og du kan også nå følgerne til dine besøkendes. Høres det komplisert ut? Engasjer noen som er komfortable med alle de ulike aspektene ved kampanjer på sosiale medier.
  • Utnytt mulighetene i søkemotoroptimalisering (SEO) – SEO er en verdifull praksis som involverer det å utnytte søkemotorene ved bruk av søkeord, alternativ bildetekst, intern lenking, meta-beskrivelser og annet. SEO hjelper potensielle besøkende med å enkelt se hva nettsiden din handler om, og vil på den måten tiltrekke de besøkende som er interessert. Dette betyr høyere sannsynlighet for at besøk konverteres til salg.
  • Markedsfør via e-post – Nyhetsbrev og kampanjer som sendes via e-post er gode måter å holde kontakt med kunder mens du samtidig driver trafikk til nettsiden din. Du kan formidle nyttig informasjon og lage lenker til sider på nettsiden hvor mottakerne kan lære mer gjennom blogginnlegg og landingssider. Det er en tynn linje mellom det å være nyttig og å drive med spamming, så vær forsiktig så du unngår å sende e-post så ofte at kundene dine sletter eller slutter å abonnerer på e-postene.
  • Vær mobilvennlig – Mer enn halvparten av alle internettbrukere benytter seg av mobile enheter. Det vil derfor være fornuftig å sikre at nettsiden din er tilgjengelig for slike enheter. I tillegg til å møte behovene til besøkende er kompatibiliteten til nettsiden din for mobile enheter en viktig faktor når Google avgjør synligheten din i søkeresultatet.

 

Oppdag mediebyrået som forstår betydningen av målrettet trafikk

Det kan kanskje virke som om trinnene er enkle nok, men om innsatsen for å drive trafikk til nettsiden din ikke er optimal vil du kaste bort både tid og penger. Gjort på den riktige måten vil du kunne sikre målrettet, relevant og interessert trafikk til nettsiden, og hos Navigatio har vi god kjennskap til rett fremgangsmåte for økt trafikk som gir utslag.

Mens du fokuserer på bedriften din, hjelper vi deg med økt og målrettet trafikk.
Kontakt oss i dag via kontaktskjemaet, på telefon 40 04 43 70 / 93 44 00 31 eller gjennom e-post på post@navigatio.no.

oktober 26, 2016

Vær mobilvennlig